sábado, 24 de septiembre de 2011

Somnis i il.lusions

Bé, torno a pujar aquest post, perquè m'ha arribat un comentari demanant pel procés de treball, i ho vull explicar a tothom.
Primer demanar disculpes, perquè realment m'agradaria escriure i explicar tots els posts que publico, però sovint no ho puc fer per manca de temps. Especialment aquests treballs que he anat penjant ara al setembre, són treballs de l'escola dels meus fills, i sovint els publico per tenir-los mà quan explico llenguatge plàstic als meus alumnes a l'institut.

Aquest treball (i alguns dels altres d'escoles) no l'he dirigit jo, sinó que són la feina que els mestres de l'escola fan amb els nens. L'any passat, quan l'Hug feia P3, van tenir una mestra fantàstica que va treballar moltíssim el llenguatge plàstic amb els infants.

Van començar a treballar a l'inici de curs, a partir de la visita a l'exposició de Miquel Barceló al Caixa fòrum de Barcelona, i durant el curs van treballar el mar com a centre d'interès i el van representar amb diferents materials (col.lages, pintures, papier maché...)

Cap a Sant Jordi, cada classe fa un llibre, i en el cas de P3, aquest any van fet aquest, Somnis i il.lusions, reflectint el desig de cada nen i de cada nena. El treball intueixo que és una síntesi de totes les tècniques i materials que els infants han treballat al llarg de l'any, i s'ha treballat en petit grup, i també de forma individual amb cada nen. Ja dic que el que explico és una interpretació meva, perquè no he participat del procés.

Evidentment algunes parts del treball han rebut ajuda directa dels mestres (m'explicava la mestra un dia, les converses que havia tingut amb el meu fill per saber com volia la nau espacial del seu col.lage). Espero que aquesta breu explicació us hagi servit per entendre millor el treball.






3 comentarios:

  1. Un cuento precioso. ¿Cómo fue el proceso?

    ResponderEliminar
  2. Buff... imagino que es largo (estos son trabajos del cole de mis hijos)... voy a aprovechar y lo escribo en el post.

    ResponderEliminar
  3. ¡Muchas gracias Irene! Me llamó tanto la atención el trabajo realizado que tenía curiosidad por saber cuál era el proceso seguido. ¡Gracias de todo corazón!

    ResponderEliminar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...